انکوباتورهای آزمایشگاهی محیطی کنترل شده و عاری از آلودگی را برای کار ایمن و قابل اعتماد با کشت سلولی و بافتی فراهم می کنند.

انکوباتور CO2 تجهیزات آزمایشگاهی است که برای رشد سلول ها و بافت های زنده استفاده می شود. محیطی با PH افزایش یافته را فراهم می کند که شرایط داخل بدن انسان را تقلید می کند. انکوباتورهای CO2 همچنین دما و رطوبت نسبی بافت کشت شده را کنترل می کنند. فرآیند رشد بافت زنده در انکوباتورهای CO2 به عنوان در شرایط آزمایشگاهی شناخته می شود.
ساختار انکوباتورهای CO2 آن را از اتمسفر موجود در محیط اطراف مهر و موم می کند. فضای داخلی دستگاه انکوباتور استریل بوده و برای جلوگیری از هرگونه آلودگی طراحی شده است. هوایی که به داخل انکوباتور جریان می یابد فیلتر شده و به طور یکنواخت توزیع می شود.
انکوباتورهای CO2 تجهیزات آزمایشگاهی ضروری در زمینه های تحقیقاتی بالینی، دارویی و علوم زیستی هستند.
دو نوع اصلی انکوباتور وجود دارد. اینها انکوباتورهای حرارتی مستقیم و ژاکت آب هستند. این دو نوع انکوباتور برای مقاصد مختلف اقتباس شده اند.
انکوباتورهای حرارتی مستقیم دارای کویل های گرمایشی در محفظه های داخلی انکوباتورها هستند. از آنجایی که کویل های گرمایشی با انکوباتورها تماس مستقیم دارند، تنظیم دما زمان کمتری می برد. عقیم سازی از طریق چرخه گرمای خشک یا گرما مرطوب و سریع است. انکوباتورهای حرارتی مستقیم سبکتر هستند و به راحتی قابل نصب هستند.
معایب انکوباتورهای حرارتی مستقیم عبارتند از: گرمای نابرابر در محفظه ها، تبخیر بیش از حد محتوای مایع بافت، و گاهی اوقات فن گرم کننده یا کویل ها می توانند باکتری/قارچ را پرورش دهند.