انکوباتورها در تنظیمات مختلف برای رشد سلول و بافت، آزمایشات بیوشیمیایی و سایر کاربردها استفاده می شوند. انکوباتورهای کشت سلولی CO2 برای حفظ دما و شرایط محیطی، از جمله سطوح CO2 و سایر گازها، در حالی که بدون آلودگی کار می کنند، طراحی شده اند. مشخصاتی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: محدوده دما و یکنواختی، محدوده سطح گاز، ویژگی های ضد میکروبی ضد میکروبی، و همچنین سهولت تمیز کردن و نگهداری. آلارم‌های خارج از محدوده و نظارت از راه دور نیز مانند کابینت‌های قابل انباشته شدن، ویژگی‌های ارزشمندی هستند.

انکوباتور یا جوجه کشی آزمایشگاهی اتاق های گرمایش ایزوله ای هستند که برای محافظت در برابر آلودگی های بیرونی، تغییرات فیزیکی یا دمایی محیط استفاده می شوند. انکوباتور و کشت را برای آزمایش های مختلف بر روی ارگانیسم های میکروبیولوژیکی یا کشت سلولی و رشد آنها برای تشخیص انواع بیماری ها و درمان آنها فراهم می کند، انکوباتور محیط قابل اعتمادی را برای کشت سلول و بافت فراهم می کند.
کاربرد: خون، پزشکی، میکروبیولوژی، رشد باکتری ها، کشت بافت، ذخیره سازی نمونه، آزمایش مواد غذایی، تحقیق و توسعه.
صنعت: داروسازی، بیمارستان ها، دانشگاه ها، آزمایشگاه های تست، دانشکده ها، مدارس، صنایع غذایی، پلی کلینیک ها، بخش های تحقیقاتی، واحدهای جمع آوری نمونه، آزمایشگاه های بررسی کیفیت، صنایع.
کار: انکوباتورهای آزمایشگاهی مبتنی بر بخاری برای حفظ محیط داخلی محفظه همانند دمای بدن انسان با دقت 0.1 درجه سانتی گراد.