انکوباتورهای صحرایی موجود در بازار نیز برای کارکرد در شرایط دمای محیط بسیار کم (<20 درجه سانتیگراد) یا بسیار بالا (> 40 درجه سانتیگراد) طراحی نشده اند که استفاده از آنها را در محیط های بیابانی یا کوهستانی دشوار می کند. راه‌حل‌های جایگزین دیگر شامل وسایل ماست‌سازی11، تسمه‌های بدنه، و انکوباتورهای تغییر فاز می‌شوند. با این حال، چنین انکوباتورهای غیر متعارف ممکن است عملکرد نامطمئن داشته باشند یا برای کار کردن مشکل ساز باشند.

بنابراین نیاز به دستگاه انکوباتور وجود دارد که مزایای مدل های مبتنی بر آزمایشگاه (سهولت استفاده، حجم بیشتر و دقت دما) را ارائه دهد و در عین حال برای کاربردهای میدانی مناسب باقی بماند (کم هزینه، حمل و نقل و نگهداری آسان، استحکام در طیف وسیعی از موارد). دمای محیط، کارآمد انرژی و انعطاف پذیری در برابر منابع تغذیه متناوب) (جدول 1). هدف از این پروتکل، جزئیات فرآیند ساخت یک دستگاه انکوباتور کم هزینه است که برای بهینه سازی مزایای هر دو مدل معمولی و مبتنی بر میدان با استفاده از مواد گسترده در دسترس طراحی شده است.
پروتکل مونتاژ زیر مواد و مراحل مورد نیاز برای ساخت انکوباتور را مشخص می کند. ساختار آن در چهار مرحله است: اول، مونتاژ واحد گرمایش. دوم، مونتاژ واحد کنترل؛ سوم، مونتاژ هسته الکتریکی انکوباتور. و چهارم، مونتاژ انکوباتور. این پروتکل ساخت هسته الکترونیکی انکوباتور را توضیح می دهد که می تواند با انواع پوسته های انکوباتور کار کند.
برای لیست کامل تمام اجزای مورد استفاده در پروتکل و مشخصات فنی آنها به جدول مواد مراجعه کنید. پروتکل زیر نمونه ای کاربردی از انکوباتور میدانی را ارائه می دهد، اما استفاده انعطاف پذیر از اجزای مختلف تا زمانی که الزامات الکتریکی را برآورده می کنند امکان پذیر است. استفاده از اجزای مختلف ممکن است بر عملکرد انکوباتور تأثیر بگذارد. توصیه می شود ساخت و سیم کشی قطعات الکتریکی توسط افراد ماهر در زمینه برق انجام شود.